Fanii PlayStation au motive de entuziasm: Ghost of Yotei, continuarea apreciatului Ghost of Tsushima, are acum confirmate orele de lansare oficiale la nivel global. Sony a dezvăluit detaliile, iar veștile sunt excelente pentru jucătorii din Statele Unite, care vor putea începe aventura chiar mai devreme.
Lansare globală, dar cu acces anticipat în SUA
Deși data oficială de lansare este 2 octombrie 2025, gamerii din anumite regiuni ale Statelor Unite vor putea intra în joc încă din seara zilei de 1 octombrie, în funcție de fusul orar. O veste care, cu siguranță, va adăuga un plus de hype pentru comunitatea Star Wars… pardon, samurai 🎮.
Patch important din prima zi
Ca orice titlu AAA, Ghost of Yotei vine la pachet cu un update de ziua 1. Sony a confirmat pentru IGN că acest patch (versiunea 1.006) aduce o serie de îmbunătățiri semnificative, obligatorii atât pentru cei care cumpără varianta digitală, cât și pentru cei care aleg discul fizic. Așadar, înainte să pornești pe drumul samurailor, asigură-te că ai instalat actualizarea.
Cât spațiu ocupă pe consolă
Preîncărcarea prin PlayStation Store este deja disponibilă de săptămâna trecută. Jocul ocupă peste 85GB, așa că e recomandat să-ți faci loc pe SSD din timp.
Primele recenzii și așteptări
Publicația IGN a oferit jocului un 8/10, descriindu-l drept „o poveste previzibilă, dar bine executată, care te poartă prin peisaje spectaculoase și un gameplay fluid și satisfăcător”.
Chiar dacă nu reinventează genul open-world, Ghost of Yotei pare să fie exact ceea ce fanii așteptau: o experiență samurai autentică, intensă și vizual impresionantă.
Orele de lansare globală pentru Ghost of Yotei
- Miercuri, 1 octombrie 2025
- Pacific Time (PDT): 21:00
- Mountain Time (MT): 22:00
- Central Time (CT): 23:00
- Joi, 2 octombrie 2025
- Eastern Time (ET): 00:00
- Internațional: 00:00 (ora locală)
Faptul că americanii vor putea juca încă din seara de 1 octombrie mi se pare o decizie excelentă de marketing. Creează valuri de hype înainte de lansarea globală. Mă întreb dacă accesul anticipat nu va genera spoilere pe rețelele sociale chiar înainte ca restul lumii să poată porni jocul.
85 de GB nu e puțin deloc, dar pentru un titlu vizual de calibrul Ghost of Yotei pare justificat. Patchul de ziua 1 e deja o tradiție la jocurile mari, dar sper ca varianta fizică să nu necesite încă o oră de update. IGN a fost destul de echilibrat cu acel 8 din 10, semn că e solid, chiar dacă nu revoluționar.
Mi se pare interesant că patchul 1.006 e obligatoriu chiar și pentru cei cu disc. E clar că Sony vrea să evite bugurile de lansare. Sper doar ca optimizarea pentru PS5 să fie impecabilă, mai ales cu un spațiu ocupat de peste 85GB.
Nota de 8/10 de la IGN mi se pare corectă, mai ales dacă povestea e previzibilă, dar executată bine. Ghost of Tsushima a ridicat ștacheta, așa că e greu să o depășească. Totuși, dacă atmosfera e la fel de intensă, cred că jocul își va găsi rapid publicul.
Mi-a plăcut gluma din articol cu Star Wars, dar adevărul e că hype-ul pentru jocurile samurai e la fel de mare ca pentru orice franciză SF. Ghost of Yotei pare să meargă pe formula clasică, dar rafinată. E genul de titlu care nu trebuie să reinventeze genul, doar să-l facă impecabil.
Preîncărcarea deja activă mi se pare un detaliu foarte util pentru cei cu net mai lent. 85GB plus patch de ziua 1 înseamnă o noapte întreagă de descărcare pentru mulți. Sony a comunicat transparent, ceea ce nu se întâmplă mereu la alte lansări mari.
Orele exacte din articol sunt foarte clare și utile. Mi se pare bine că Sony oferă sincronizare globală, evitând diferențele frustrante de lansare dintre regiuni. Dacă gameplayul e la fel de fluid cum s-a spus, Ghost of Yotei are toate șansele să devină noul standard pentru titlurile open-world asiatice.